Home
News
Foreign Office
Local
Ελληνική
Metal
Punk/hc/emo
Live
Συνεντεύξεις
Cinefreak
Θέατρο/χορός
Books, magz
Τι παίζει, που
Special
Aρθρα
Mp3s/Video
Atrakt-ed
Links
 
Αναζήτηση

 

Συνέντευξη με τον Lars Stomberg - INTERNATIONAL NOISE CONSPIRACY

10/9/2004

Η συνέντευξη από τον κιθαρίστα Lars Strömbergέγινε 2 ώρες πριν τη ζωντανή εμφάνιση των Intl Noise στο ΑΝ club το Σάββατο 04 09 2004.

Η απομαγνητοφώνηση και απόδοση στα Ελληνικά έγινε με τα αυτάκια, τα χεράκια και το πληκτρολόγιο της Γιώτας Θεοδοσίου.

Χρήστος Αρβανιτίδης

Χ- Λοιπόν Λάρς, Καλησπέρα. Πώς ήταν το ταξίδι σας;

Λ- Ήταν πάρα πολύ καλό. Ανυπομονούμε να παίξουμε αν και ξέρουμε ότι κάτι τέτοιο δεν αργεί. Είμαστε ενθουσιασμένοι που ξαναπαίζουμε στην Αθήνα. Είχαμε έρθει και πριν δυόμισι χρόνια, νομίζω, και ήταν μια πολύ επιτυχημένη βραδιά. Γι’ αυτό και είμαστε γεμάτοι ανυπομονισία.

Χ- Τώρα βρίσκεστε σε περιοδεία;

Λ- Όχι. Μόλις πριν από λίγο καιρό τελειώσαμε μια περιοδεία μας. Τώρα είπαμε να κάνουμε κάνα δυο Σαββατοκύριακα έκτακτες εμφανίσεις και μετά έχουμε δυο βδομάδες διακοπές πράγμα που μας έχει λείψει εδώ και πολύ. Μετά θα αρχίσουμε ξανά περιοδείες στην Σκανδιναβία αλλά και στην Ευρώπη

Χ- Πες μας Λαρς, υπάρχει απόσταση μεταξύ του πρώτου σας άλμπουμ Survival Sickness και του τελευταίου σαςArmed Love;

Λ- Ναι, ασφαλώς και υπάρχει και ευτυχώς θα έλεγα. Υπάρχουν πολλές διαφορές αλλά και μεγάλη μουσική απόσταση μεταξύ των δύο άλμπουμ. Στην τελευταία μας δουλειά καταφέραμε επιτέλους να ακουγόμαστε όπως ακουγόμαστε στα live μας γεγονός που μας ικανοποιεί πολύ. Είμαστε πιο πολύ «ο εαυτός μας».

Χ- Χμ ωραία. Και τώρα: μπορείς να περιγράψεις τη μουσική σας σήμερα, με μόνο πέντε λέξεις;

Λ- (γελάει) Λοιπόν είναι heavy rock με νοοτροπία punk. Για μέτρα, πέντε δεν είναι;

(γέλια από όλους)

Χ- Κάτι από το παρελθόν τώρα. Τι έγινε στο Γκέτεμποργκ το 2001;

Λ- Μας είχαν καλέσει να παίξουμε σε ένα μεγάλο Φεστιβάλ στη Σουηδία αλλά απορρίψαμε την πρόταση επειδή εκείνο το διάστημα στο Γκετεμποργκ γινόταν μεγάλες διαδηλώσεις ενάντια στην Σύνοδο των Κρατών Μελών της ΕΕ αλλά και στην επίσκεψη που θα πραγματοποιούσε ο Τζορζ Μπους και σαφώς θέλαμε να είμαστε ανάμεσα στους διαδηλωτές. Θα πηγαίναμε έτσι κι αλλιώς αλλά παράλληλα μας κάλεσαν να παίξουμε και σε ένα φεστιβάλ που είχε σχέση με τις διαμαρτυρίες. Πιαστήκαμε από αυτήν την ευκαιρία αμέσως γιατί έτσι κι αλλιώς αυτού του είδους οι κινήσεις είναι και μέσα στις δικές μας πολιτικές θέσεις οπότε, ναι, δεν διστάσαμε ούτε δευτερόλεπτο.

Χ- Έτσι μπορούμε να πούμε ότι αυτοί είναι οι λόγοι που αποφασίσατε να συμμετάσχετε στο άλμπουμ Rock Against Bush Vol 2;

Λ- Ανέκαθεν θέλαμε να είμαστε ένα πολιτικοποιημένο γκρουπ. Έτσι όταν μας κάλεσαν να είμαστε μέσα σ’ αυτό το άλμπουμ η απάντηση ήταν «ναι». Σαφώς και θέλουμε ο Μπους να φύγει από την εξουσία. Είναι ένας πολύ κακός άνθρωπος, έτσι απλά, τελεία και παύλα. Προσπαθούμε όμως να πάμε και λίγο πιο πέρα. Πολλοί άνθρωποι στην Αμερική πιστεύουν ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν αμέσως μόλις πέσει ο Μπους από την εξουσία, ότι αυτός ο Κέρι είναι και πολύ εντάξει άτομο αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι. Προσπαθούμε να δείξουμε στους ανθρώπους ότι ο Μπούς ναι, σαφώς και είναι ένα μεγάλο πρόβλημα αλλά δεν είναι το μεγαλύτερο. Το κεντρικό ζήτημα είναι ζούμε μέσα σε ένα σύστημα που επιτρέπει τύπους σαν τον Μπους να ασκούν τέτοιου είδους εξουσίες. Άρα πρέπει να χτυπήσουμε εκείνες τις δομές που οδηγούς σ’ αυτά τα αποτελέσματα ειδικά σε τόσο σημαντικές χώρες, ξέρεις…

Χ- Να είσαι σίγουρος πώς ξέρω… Για πες μας τώρα, τι περιμένεις από την αποψινή βραδιά στο Αν;

Λ- Δεν ξέρω, σου μιλώ ειλικρινά! Προσπαθώ να μπαίνω στο κάθε show χωρίς καμία προσδοκία αλλά όπως καταλαβαίνεις κάτι τέτοιο είναι εντελώς αδύνατο. Προσπαθούμε όμως να το δούμε σαν να είναι ένα show από οποιονδήποτε, οπουδήποτε. Απλώς να ανεβούμε εκεί πάνω και να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Αλλά για να είμαι απολύτως ειλικρινής, την τελευταία φορά που ήρθαμε στην Ελλάδα περάσαμε καταπληκτικά και ανυπομονούσαμε να μπορέσουμε να ξαναρθούμε οπότε είμαι σίγουρος ότι και σήμερα θα είναι μια υπέροχη βραδιά.

Χ- Μπορείς να μου δώσεις μια ιδέα ως προς το γιατί ακυρώσατε την εμφάνισή σας στην Θεσσαλονίκη;

Λ- Για να σου πω την αλήθεια δεν έχω την παραμικρή ιδέα. Κάτι ακούσαμε ότι αντί να είναι Φεστιβάλ ήταν εμφάνιση σε κλαμπ αλλά ειλικρινά δεν έχω ιδέα γιατί ακυρώθηκε. Και μένα μου φάνηκε παράξενο. Η φάση της εμφάνισης σε κλαμπ εμένα μου φάνηκε καλή μετά από σερί συμμετοχών σε 25 Φεστιβάλ. Δεν ξέρω.

Χ- Να ξέρεις πάντως πως η Βόρεια Ελλάδα σας περιμένει. Είστε αρκετά διάσημοι κι εδώ πάνω.

Λ- Ναι το ξέρω. Και έχουμε έρθει μόνο στην Αθήνα. Όντως θα θέλαμε να δούμε και άλλα μέρη της Ελλάδας.

Χ- Ωραία Λαρς. Από μένα σου εύχομαι να περάσετε όσο καλύτερα μπορείτε εδώ.

Λ- Ευχαριστώ πολύ.

Απόστολος Θεμελής

Α- Παρακολουθώ τους International Noise Conspiracy από τα πρώτα τους βήματα, το πρώτο σας 7ιντσο, και για να πω την αλήθεια μου είναι πολύ δύσκολο να σας βάλω σε κάποια κατηγορία είτε μουσική είτε πολιτική.

Λ- Αυτό είναι καλό (γελάει)

Α- Για παράδειγμα ως εταιρία παραγωγής είχατε την Squats. Κάνατε και τραγούδια και video clips…

Λ- …ακόμη το κάνουμε αυτό κάποιες φορές…

Α- …ναι αλλά μετά υπογράψατε με μια πολυεθνική στις ΗΠΑ…

Λ- έτσι είναι

Α- Ναι, αλλά αυτά τα δύο δεν νομίζω ότι συνδυάζονται.

Λ- Αφού το κάναμε προφανώς υπάρχει κάποιος συνδυασμός: Είναι μια τεραστίων διαστάσεων υποχώρηση. Και ξέρεις, οι υποχωρήσεις άρχισαν με το που υπογράψαμε με την Burning Heart. Μπορεί άλλες να είναι μικρές κι άλλες μεγάλες εταιρίες αλλά διακατέχονται από τις ίδιες αρχές. Η μόνη διαφορά είναι ότι με τις μεγάλες εταιρίες πρέπει να είσαι πολύ πιο προσεκτικός διότι έχουν την τάση να θέλουν να σε πηδήξουν περισσότερο. Αλλά βασικά, αν μπεις στη φάση ότι θέλεις να παίζεις όσο γίνεται περισσότερο μουσική και μάλιστα ότι θέλεις να βγάζεις και τα προς τω ζειν από τη μουσική σου, να είσαι «πλήρης απασχόλησης», δυστυχώς εκεί είναι αρχίζουν οι πολλοί συμβιβασμοί. Έπρεπε λοιπόν να ζυγίσουμε τα υπέρ και τα κατά. Μπορούμε να το κάνουμε εντελώς μόνοι μας; Έχουμε την απαιτούμενη ενέργεια τον χρόνο και τα χρήματα για να το πραγματοποιήσουμε και μάλιστα ως επάγγελμα; Ή υπογράφουμε με ανθρώπους που θα μας βοηθήσουν στον οικονομικό παράγοντα να φτάσουμε εκεί που θέλουμε. Στην πραγματικότητα θέλουμε, στο μέτρο που μας εκμεταλλεύονται αυτοί, να τους εκμεταλλευόμαστε κι εμείς. Αλλά όντως είναι πάρα πολύ δύσκολο καθώς καθ’ όλη τη διάρκεια πρέπει να προσέχεις για να διατηρήσεις την ακεραιότητα της ταυτότητάς σου. Θέλεις να είσαι όσο πιο ειλικρινής και ακέραιος γίνεται.

Α- Νομίζεις δηλαδή ότι γίνεται; Και να διατηρήσεις την ακεραιότητά σου και να είσαι ειλικρινής με τους fans που σε στηρίζουν τόσα χρόνια αλλά και να είσαι με μια εταιρία που το μόνο που έχει ως στόχο είναι οι πωλήσεις;

Λ- Κοίτα μπορούμε να κάνουμε πολιτικές συζητήσεις με τους ανθρώπους της Burning Heart, είναι δικαίωμά μας αλλά και φυσικά αυτοί το μόνο που έχουν στο μυαλό τους είναι να πωληθεί ο δίσκος, έτσι; Γι’ αυτό και υπέγραψαν κι αυτοί μαζί μας. Όταν δηλαδή το συζητάμε δεν μιλάμε για τη φιλοσοφία του πράγματος. Απλώς είναι διαφορετικά τα μεγέθη. Δεν αλλάζει τίποτα.

Α- Συμφωνώ μαζί σου. Και μάλιστα προτιμώ γκρουπ σαν το δικό σου να είναι σε πολυεθνικές μόνο και μόνο γιατί κάποια μυαλά μπορεί να επηρεαστούν από το στίχο σας. Πες μας όμως, έχετε λάβει αρνητικές αντιδράσεις από τους fans σας;

Λ- Ναι βέβαια. Αυτό συμβαίνει από την πρώτη μέρα, από την πρώτη μας δουλειά, και όχι μόνο από fans αλλά και ανθρώπους που μας ακούνε και αντιδρούν σ’ αυτά που λέμε. Αλλά το έχουμε συνηθίσει. Εφόσον είσαι ένα γκρουπ που μιλάει ανοιχτά για κάποια θέματα είναι φυσιολογικό για κάποιους να έχεις υποστηρίξει την «λάθος πλευρά» να έχεις μιλήσει για το «λάθος θέμα», να έχεις κάνει τη «λάθος κίνηση». Δεν είναι φυσικό να είσαι ένα γκρουπ της δικής μας φιλοσοφίας και να μην έρχεσαι αντιμέτωποι με την κριτική. Είμαστε συνηθισμένοι πια. Αλλά δεν μπορούμε να ξοδέψουμε όλη μας την ενέργεια με το να αφήσουμε την αρνητική κριτική να μας ισοπεδώσει. Πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε όσο πιο δημιουργικοί, προοδευτικοί και θετικοί μπορούμε.

Α- θα μπορούσες να μας περιγράψεις αυτή τη «φιλοσοφία» για την οποία μίλησες προηγουμένως; Δηλαδή τώρα, το 2004 ποιες είναι οι πολιτικές σας θέσεις για όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας; Σε ρωτάω γιατί μόνο σου αποκάλεσες τους International Noise Conspiracy ένα πολιτικοποιημένο γκρουπ.

Λ- Ναι, ναι. Απολύτως. Όπως ανέκαθεν είμαστε ισχυρά αντικαπιταλιστές και επαναστάτες ως γκρουπ. Πιστεύουμε ότι το σύστημα σύμφωνα με το οποίο ζούμε δεν ωφελεί κανένα εκτός από τους αληθινά πλούσιους ανθρώπους. Έτσι, όπως είπα είμαστε πεισματικά αντικαπιταλιστές, και προσπαθούμε να το περάσουμε αυτό με πολύ συναισθηματικά και ξεκάθαρα όμως μηνύματα. Θέλουμε να δημιουργήσουμε την αίσθηση του ότι είσαι ζωντανός μαζί με την διάθεσή σου να κάνεις κριτική, να ανακαλύπτεις την αλήθεια, να είσαι σίγουρος ότι μπορείς να φέρεις αλλαγές παρέα με τους φίλους σου, αυτούς που αγαπάς και ολόκληρη την κοινωνία στην οποία ζεις. Δεν πιστεύουμε στον θεσμό της ενιαίας κεντρικής κυβέρνησης, αντιθέτως πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι είναι απολύτως ικανοί να κυβερνούν τους εαυτούς τους σε μικρότερες κοινωνίες. Θεωρώ ότι αυτή είναι μια περίληψη της πολιτικής τοποθέτησης και φιλοσοφίας των International Noise Conspiracy.

Α-Προσπαθώ να είμαι η φωνή της συνείδησής σου τώρα: είστε αντικαπιταλιστές αλλά και μαζί με τις πολυεθνικές; Γίνεται;

Λ- Συμφωνώ είναι εντελώς παράδοξο αυτό που γίνεται. Δεν προσπαθώ να αμυνθώ με το να λέω ότι ειλικρινά δεν αισθάνομαι ιδιαίτερα καλά που συμβαίνει αυτό όταν λέμε ότι έτσι υποστηρίζονται τα συμφέροντα των κάθε Sony και Warner ή άλλων που προσπαθούν να βγάλουν κέρδος από αυτό που εμείς κάνουμε. Δυστυχώς είναι αδύνατο να είσαι σοσιαλιστής σε μια καπιταλιστική κοινωνία αλλά δυστυχώς δεν μπορείς να λειτουργείς απ’ έξω. Αν εσύ όμως είσαι σοσιαλιστής αλλά έχεις μια δουλειά που σε πληρώνει είσαι όσο υποκριτής όσο εμείς γιατί κάνεις λεφτά από αυτό το σύστημα, πληρώνεις τους φόρους αυτού του συστήματος και υποστηρίζεις τον εργοδότη σου που ανήκει σ’ αυτό το σύστημα. Οπότε μεταξύ μας δεν υπάρχει διαφορά. Το μόνο που υπάρχει είναι ότι εμείς μέσω της δουλειάς μας μιλάμε πολύ για τέτοια θέματα και ο κόσμος υποθέτει ότι είμαστε πλούσιοι rock stars, και ζούμε με διαφορετικό τρόπο. Αν έρθεις στην Σουηδία να μας επισκεφτείς θα δεις ότι δεν είναι έτσι.

Α- Δηλαδή αυτό που λες είναι ότι προσπαθείτε να αρπάξετε ό,τι μπορείτε από αυτό το σύστημα με στόχο να το ανατρέψετε;

Λ- Αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε τρόπους να κάνουμε τη φωνή μας να ακουστεί μέσα σ’ αυτό το σύστημα διότι δεν πιστεύω ότι μπορείς να λειτουργήσεις εντελώς έξω από αυτό. Γιατί αλλιώς θα πρέπει να γίνεις ερημίτης και να ζεις σε μια καλύβα στο δάσος. Σίγουρα μπορείς να κάνεις κάποια πράγματα αλλά δεν μπορείς να νικήσεις το σύστημα από έξω. Και είναι πολύ δύσκολο να δουλεύεις από μέσα. Τις περισσότερες φορές οι κριτικές φωνές κάπως απορροφώνται από τον καπιταλισμό και μετά τις πασάρει ο ίδιος ο καπιταλισμός προς όφελός του. Όπως έγινε με την επανάσταση της δεκαετίας του 60. Ακόμα και αυτό που λέγαμε «παγκόσμια επανάσταση» σήμερα δεν σημαίνει τίποτα και ίσως η καλύτερη τύχη που μπορεί να έχεις είναι να γίνει όνομα σε συσκευασία από πατατάκια. Γι’ αυτό είναι πολύ δύσκολο. Αλλά έχεις υποχρέωση να κάνεις ό,τι μπορείς τώρα, αυτή τη στιγμή και δεν πρέπει να σκέφτεσαι την περίπτωση που στο μέλλον ενδεχομένως να διαβρωθεί. Πρέπει να ασκήσεις την κριτική σου και να εμπνεύσεις κι άλλους ανθρώπους για να κάνουν το ίδιο. Αυτός είναι μάλλον κι ο λόγος που διαλέξαμε τη μουσική ως έκφραση. Με την μουσική εμπνέεις τον κόσμο όπως κι εμάς μας ενέπνευσαν γκρουπς όπως οι Dead Kennedy’s & Public Enemy. Κι αυτοί οι άνθρωποι μας ενέπνευσαν να ασχοληθούμε με την πολιτική και όχι με τους πολιτικούς.

Α- Πρέπει να παραδεχτείς ότι το θέμα «επανάσταση» πουλάει σήμερα πολύ.

Λ- Μα τι λέμε τώρα! Φυσικά. Εδώ το Revolution είναι η δημοφιλέστερη μάρκα nachos εις τους αιώνες στην Σουηδία! Και τελευταία ειδικά το να είσαι επαναστάτης σε εμφανίζει και λίγο πιο κουλάτο. Κυκλοφορούν και διάφορες ταινίες που είναι κάτι σαν ντοκιμαντέρ, βγαίνει επίσης και μια ταινία για τον Che Guevara, οπότε το να είσαι ενταγμένος σε αριστερές ριζοσπαστικές δυνάμεις είναι πολύ στη μόδα. Αυτό από τη μια είναι θλιβερό γιατί καθιστά τις ιδέες αυτές, προϊόντα. Αλλά και από την άλλη πλευρά κάποια μυαλά ξυπνάνε για να δουν αυτά τα θέματα και αυτούς τους ανθρώπους και την ιστορία τους. Η ελπίδα βρίσκεται στο ότι αυτά τα μυαλά θα ψάξουν να μάθουν περισσότερα. Αυτό πρέπει να προσπαθήσουμε. Όλοι αυτοί που θα δουν την ταινία για τον Τσε να κοιτάξουν και πέρα από αυτή. Όπως ελπίζουμε να κοιτάξουν και πίσω από τη σκηνή που παίζουμε εμείς, στα θέματα για τα οποία μιλάμε, για τις ιδέες και τα κινήματα πέρα από αυτή.

Α- έχω μια ακόμη πολιτική ερώτηση: αν εσύ ως Λαρς και όχι σαν εκπρόσωπος των International Noise Conspiracy έπρεπε να προσδιορίσεις την πολιτική σου τοποθέτηση, θα διάλεγες τον τίτλο του σοσιαλιστή της αριστεράς ή του αντικυβερνητικού αναρχικού;

Λ- Δεν θα έλεγα το ένα ή το άλλο αποκλειστικά. Ειλικρινά αν έπρεπε να αποκαλέσω κάπως τον εαυτό μου, πράγμα που συνειδητά αποφεύγω να κάνω, θα με έλεγα επαναστατικό και ίσως θα το συνόδευα με το σοσιαλιστής. Αλλά μου είναι πολύ δύσκολο να καταλήξω διότι λέξεις σαν κι αυτές έχουν μια τάση να σε καλύπτουν με ένα βαρύ μανδύα και σε δένουν σε ένα κίνημα. Πολύ άνθρωποι κλείνονται σε μία ιδεολογία κι έτσι μειώνουν το πεδίο της ελευθερίας της έκφρασής τους διότι κάποια πράγματα έξω από την ιδεολογία αυτή δεν μπορούν να τα κάνουν ή να τα πουν. Γι’ αυτό και είμαι πολύ επιφυλακτικός και προσπαθώ να μην βάζω ταμπέλες στον εαυτό μου. Θα με αποκαλούσα επαναστατικό καθώς δεν πιστεύω στον ρεφορμισμό επειδή δεν πιστεύω ότι με αυτόν τον τρόπο μπορούν να έρθουν αλλαγές για το ευρύ κοινό.

Α- Είστε ένα γκρουπ που διαβάζει πολύ.

Λ- Ναι, προσπαθούμε…

Α- … και έχετε κι ένα πολύ καλό συνήθειο κατά τη δική μου άποψη, να προτείνετε βιβλία στο κοινό σας. Θέλω να μου πεις τρία βιβλία τα οποία διάβασες μέσα στο 2004 και πραγματική σημαίνουν κάτι για σένα. Και δεν χρειάζεται να αφορούν στην πολιτική. Οποιαδήποτε βιβλία ξεχώρισες.

Λ- Διάβασα άλλη μια φορά τον 100 χρόνια Μοναξιάς του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκέζ το οποίο είναι το αγαπημένο μου βιβλίο όλων των εποχών.

Α- Είμαστε τρία άτομα εδώ τα οποία σε συγχαίρουν γι’ αυτή σου την επιλογή. (χειροκροτήματα)

Λ- (γέλια) Ναι, είναι το αγαπημένο μου. Και δεν είναι μόνο η ιστορία αυτού του τόπου αλλά είναι και ο τρόπος που αυτό το βιβλίο σε παρασύρει συναισθηματικά που το κάνει εντυπωσιακό. Τώρα διαβάζω το τελευταίο βιβλίο του Εντουαρντ Σαϊντ το οποίο τιτλοφορείται «Από το Όσλο στο Ιράκ» και πραγματεύεται το θέμα της διένεξης μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων και είναι πολύ ενδιαφέρον. Και τι άλλο… α, επίσης διάβασα ένα βιβλίο που λέγεται «Το γκρουπ μας μπορεί να είναι η ζωής σας» και μιλάει για την ιστορία της indie underground μουσικής στην Αμερική κατά την δεκαετία του 80, οι Black Flag κτλ. Οι οποίοι αντίθετα από μας τα έκαναν όλα μόνοι τους. Αυτό αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για μας. Αυτά νομίζω ήταν τα πιο εντυπωσιακά βιβλία που έχω διαβάσει.

Α- Τώρα θέλω να μας πεις τρία CDs, καινούριες κυκλοφορίες οι οποίες σου άρεσαν πολύ μέσα στο 2004.

Λ- Αυτό μου είναι πολύ δύσκολο να το απαντήσω. Θα έλεγα ότι το αγαπημένο μου αυτή τη χρονιά είναι η συλλογή TV on The Radio , ένας πάρα πολύ καλός δίσκος και σίγουρα θα τον συνιστούσα σε όλους. Είναι εκπληκτικά καλός. Καθόλου εύκολη η ερώτησή σου… Δεν νομίζω ότι αγόρασα κάτι καινούριο αυτή τη χρονιά.

Α- Είσαι μουσικός! Κανονικά θα υπέθετα ότι σου στέλνουν δωρεάν στοίβες καινούρια CDs.

Λ- Θεωρώ ότι ο νέος δίσκος P. J. Harvey ήταν πολύ καλός καθώς επίσης τώρα βγαίνει ένα καινούριο άλμπουμ από ένα συγκρότημα που λέγεται Deportees και είναι από τη Σουηδία και είναι αρκετά καλό. Έχουν έναν συνδυασμό μοντέρνας R&B μουσικής, παλιό Prince και παλιάς country μουσικής. Είναι καταπληκτικοί και ανυπομονώ γι’ αυτή την κυκλοφορία. Είχα το προνόμιο να ακούσω το δοκιμαστικό που φτιάξανε και είναι πολύ καλό.

Α- Αυτά είναι τα πλεονεκτήματα του να είσαι Rock star.

Λ- Ή να είσαι τυχερός και όλοι σου οι φίλοι να παίζουν αδιάκοπα μουσική. Για να πω την αλήθεια είναι και λίγο προκατειλημμένος υπέρ τους γιατί όντως το περίμενα πώς αυτοί οι τύποι θα έβγαζαν κάτι καλό.

Α- Μου φαίνεται ότι οι μισοί κάτοικοι της Σουηδίας ανήκουν σε κάποιο μουσικό σχήμα!

Λ- Ναι, πράγματι. Ο μισός πληθυσμός ηλικίας κάτω των 30…

Α- Μα όχι μόνο ανήκετε σε γκρουπς αλλά είστε και πετυχημένοι σ’ αυτό που κάνετε. Παίζετε death metal, είστε επιτυχημένοι, παίζεται thrush, είστε πετυχημένοι, παίζετε pop είστε και πάλι επιτυχημένοι. Πώς το καταφέρνετε αυτό οι Σουηδοί;

Λ- Είναι όπως το λες. Σκέψου όμως ότι η Σουηδία είναι μια μικρή χώρα των 8-9 εκατομμυρίων ανθρώπων. Αν ο μισός πληθυσμός ανήκει στο μουσικό χώρο είναι επόμενο ότι θα συναντήσει πολλούς άλλους που ασχολούνται με τη μουσική. Το καλό με αυτό το σύστημα είναι ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός. Ο ένας είναι ξετρελαμένος με τη δουλειά των άλλων. Κι έτσι υπάρχει όλο αυτό το θετικό κλίμα, όλοι στηρίζονται μεταξύ τους. Σε συνέπεια όλοι σπρώχνουν τους εαυτούς τους να γίνουν καλύτεροι και να δοκιμάζουν καινούρια πράγματα. Όταν ξέρεις ότι δεν θα γυρίσει κάποιος να σου πει ότι είσαι εντελώς «χάλιας» ή «αυτό δεν μπορείς να το κάνεις» έχεις το ελεύθερο να δοκιμάζεις τα πάντα. Αυτός νομίζω είναι εν μέρει ο λόγος που η Σουηδική μουσική πάει σχετικά καλά. Ένας ακόμη λόγος είναι ότι έχουμε πραγματικά μεγάλους και σκοτεινούς χειμώνες…

Α- και πολύ ακριβό αλκοόλ…(Γέλια)

Λ- ναι, έτσι είναι… οπότε, ξέρεις οι επιλογές σου είναι ή παίζεις χόκεϊ ή μουσική. Ε, εγώ διάλεξα μουσική κι έτσι έφτασα να βρίσκομαι για άλλη μια φορά στην Αθήνα.

Α- Και μία τελευταία ερώτηση πριν σε αφήσουμε να ετοιμαστείς για το βράδυ. Σε λίγο βγαίνει το καινούριο σας CD. Τι νομίζεις ότι επιφυλάσσει το μέλλον για τους International Noise Conspiracy;

Λ- Δύσκολο να πω… Αυτό που ξέρω είναι ότι στο άμεσο μέλλον θα ξεσκιστούμε στις περιοδείες και πάλι όπως πάντα. Είμαστε γκρουπ του live περισσότερο. Δηλαδή κάνουμε τους δίσκους για να μπορούμε να βγαίνουμε προς τα έξω και να παίζουμε μουσική. Οπότε ναι, θα προσχωρήσουμε με τις περιοδείες, θα βγάλουμε κάνα δυο singles, και θα παίξουμε όπου μπορούμε να παίξουμε! Αυτή είναι η ομορφιά του να είσαι σε ένα γκρουπ. Αυτοί θέλουμε να είμαστε. Το όλο σκεπτικό του να είσαι σε ένα γκρουπ είναι να βγαίνεις και να παίζεις μουσική, να μοιράζεσαι όλα αυτά τα όμορφα πράγματα, με άλλους ανθρώπους, να έχεις την ευκαιρία να επικοινωνήσεις με τους ανθρώπους, να συζητάς και να διαπληκτίζεσαι, να συνεχίσεις την παράδοση του να είσαι ένα γκρουπ που εμπνέει τους ανθρώπους

Α- Όταν μίλησες για διαπληκτισμούς εννοούσες μέχρι ξύλου;

Λ- Λεκτικοί διαπληκτισμοί είναι οι συχνότεροι. Σωματικοί κάποιες φορές μόνο, όχι συχνά. Πολύς κόσμος θέλει να διαπληκτιστεί μαζί μας λόγω των απόψεων που εκφράζουμε. Αυτό κατά μία άποψη είναι πολύ καλό γιατί αυτό σημαίνει ότι βγαίνουμε προς τα έξω και ο κόσμος αντιδρά σ’ αυτό που λέμε. Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Το προτιμώ κάποιοι να θυμώνουν μαζί μας από το να έρχονται και να μας λένε ότι το show μας ήταν καλό. Και λόγω των θεμάτων που πιάνουμε και του τρόπου που εκφράζουμε αυτό που θέλουμε να πούμε, υπάρχουν αντιδράσεις. Χαιρόμαστε όταν μας λένε ότι αντέδρασαν έστω κι αν η αντίδραση είναι αρνητική. Οι άνθρωποι δεν πρέπει να φοβούνται να πούνε στα γκρουπς ή γενικά στους καλλιτέχνες ότι «ξέρεις, εγώ διαφωνώ μαζί σου». Καμιά φορά σου χτυπούν την πλάτη με επαινετικά σχόλια και μετά που φεύγουν λένε τα αντίθετα. Προτιμώ να μου λένε ότι είμαι χάλια στα μούτρα μου και μετά να το συζητήσουμε, να δούμε γιατί έχουν αυτή την άποψη.

Α- ΟΚ Λαρς και για να κλείσουμε τι έχεις να πεις στους αναγνώστες του atraktos.

Λ- HEY THIS IS LARS WITH THE INTERNATIONAL NOISE CONSPIRACY AND U R CONNECTED TO WWW.ATRAKTOS.NET. (κάντε κλικ για να "κατεβάσετε" και να ακούσετε το Id)

Απόστολος Θεμελής

Χρήστος Αρβανιτίδης

Χρήστος Αρβανιτίδης

Live
JENS LEKMAN
29/11/2012
GHOST NOTE PROJECT-SENSOMATIC
16/11/2012
PlisskenFestival 2012
12/5/2012
MOGWAI, KWOON
25/1/2012
ULVER
26/11/11
KILIMANJARO DARKJAZZ ENSEMBLE, THE MOUNT FUJI DOOMJAZZ CORPORATION
11/11/2011
PULP
27/5/2011
NO AGE, Background Noise Suppression
27/4/2011
God Is An Astronaut, Absent Without Leave–
6/2/2011
MARK LANEGAN, ISOBEL CAMPBELL
12/12/2010